Meditatie en psychose, waarom het hele lichaam gevoeld moet worden

Mindfulness

Elk lichaamsdeel zal mee moeten doen aan de doorstroming, omdat het in de punten waar het niet doorstroomt, terug stroomt omhoog. Omhoog richting het hoofd. Door meditatie oefeningen kan er extra energie vrij komen, als deze niet helemaal door kan stromen zal dit terug stuwen nog sterker worden. Dit kan een psychose ten gevolge hebben als het terug stuwen dermate hevig wordt dat de energie nog boven het hoofd uit stijgt. Iemand met een psychose zweeft dus met zijn energie lichaam boven zijn fysieke lichaam. Dit veroorzaakt een heleboel rare gewaarwordingen, die vaak niet echt zijn. Soms nemen mensen in een psychose wel dingen waar die er echt zijn, deze zijn echter niet waar te nemen door mensen die gewoon met hun energie lichaam hun fysieke lichaam bewonen. Deze combinatie tussen echte en niet echte gewaarwordingen kan erg verwarrend zijn, omdat veel indrukken die wel echt zijn voelen als spiritueel belangrijk. Onderstaande oefening helpt om te leren voelen, niet vanuit je hoofd maar vanuit het lichaam.

In deze online cursus mindfulness kun je oefeningen vinden die je de basis kunnen leren van het mediteren, hierdoor gaat bovenstaande meditatie oefening je wellicht gemakkelijker af.

Bij psychose het lichaam als punt van waarheid Neem je in je meditatie wel het lichaam in je aandacht mee, dan kan dit de doorstroming extra bevorderen en zelfs oude blokkades oplossen. Deze oude blokkades zijn verantwoordelijk voor het terug stuwen omhoog en dus voor de psychose. Alleen met mindfulness meditatie zul je er nooit helemaal komen, omdat deze meditatie vorm het energie lichaam niet mee neemt. Het kost dus veel oefentijd en er zal ook blijvend geoefend moeten worden door mensen met een psychose, omdat anders de energie weer omhoog zal gaan stromen. Dit oefenen kun je het beste met de adem meditatie benadering doen. Mensen die liever niet meteen in het diepe springen en liever eerst wat basis beginselen willen leren over meditatie kunne het beste met mindfulness beginnen, dit kan Hier

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *